Articles


Inwestycja w wiedzę

9 October 2015

Michał Florys

Menedżer Obszaru Usługi IT

Nowe wyzwania stawiane przed biznesem, wymagają nowej wiedzy i umiejętności. Inwestujmy więc w edukację pracowników, by sprawnie poruszali się w świecie cyfrowych usług, zwinnie zarządzali usługami, korzystali z pryncypiów szczupłego zarzadzania i byli świadomi cyberzagrożeń.

Cyfrowa rewolucja materializuje się na naszych oczach. W telefonie mamy bank. Hotel na wakacje rezerwujemy przez internet. Przeglądamy i porównujemy, w jednym miejscu, wiele różnych ofert, filtrujemy wedle uznania dostępne opcje, przeglądamy opinie innych konsumentów, komunikujemy się z usługodawcami i oczekujemy natychmiastowej odpowiedzi. Komentujemy, wystawiamy własne oceny i opinie. Czujemy się integralną częścią mechanizmów rynkowych. Czujemy, że nasz głos, jako konsumenta, jest ważny i że coś od nas zależy. W podobny sposób kupujemy bilety na samolot, czy na koncert, rezerwujemy stolik w restauracji, umawiamy się na wizytę u lekarza. Taksówkę przywołujemy przy pomocy aplikacji na smartphonie. Paczkę śledzimy w internecie. Dzisiaj, jeśli twoja firma i jej oferta nie są obecne w sieci, to znaczy, że po prostu nie istnieją. Tradycyjne media, gazety, radio i tv, również przenoszą się do sieci, poszukując bezpośredniej interakcji ze swoimi odbiorcami. Użytkownicy, przestali być tylko konsumentami informacji, ale stali się ich współtwórcami. Do marketingu powszechnie używamy mediów społecznościowych. Coraz śmielej robią to także politycy. Nad dokumentami w firmie i z klientami pracujemy wspólnie – w chmurze. Islandczycy w ten sposób napisali nawet konstytucję swojego kraju. Zupełnie niepostrzeżenie nadeszła era cyfrowego biznesu. Mamy teraz do wyboru – zostać w archaicznym świecie analogowym lub aktywne włączyć się do gry o klienta i sukces w rzeczywistości cyfrowej.

Back
About cookies | Trademarks
© CTPartners S.A. 2000-2016
WordPress Image Lightbox