Artykuły autorskie


Nowoczesne metody supportu

28 kwietnia 2016
Michał_Florys_wieksze

Michał Florys

Menedżer Obszaru Biznesowego Usługi IT w CTPartners SA

Chmura obliczeniowa, Agile, DevOps, automatyzacja, to tylko niektóre z wyzwań z którymi mierzą się obecnie dostawcy cyfrowych usług. Dla klientów nie ma to jednak żadnego znaczenia. Klienci chcą po prostu korzystać z dobrych usług. Chcą być zadowoleni z jakości obsługi. Oceniają całości doznań związanych z usługą i relacjami z dostawcą. Dlatego klienci i użytkownicy cyfrowych usług potrzebują dzisiaj Service Desku, czyli sprawnej organizacji wspierającej ich w codziennym używaniu usług, bardziej niż kiedykolwiek przedtem. Service Desk, który potrafi zadbać o każdy etap podróży klienta, jest więc dzisiaj na wagę złota.

Obserwując rozwój rynku IT, łatwo zauważyć wyraźny globalny trend przenoszenia usług do chmury obliczeniowej. Dla wielu firm Amazon Web Services czy Google Cloud Platform skutecznie zastępują własną serwerownię. Coraz więcej firm zmienia sposób myślenia i działania, i stosuje podejście Agile, czyli zwinne metodyki wytwórcze. Popularność zyskuje koncepcja DevOps, czyli małych dobrze upełnomocnionych zespołów jednocześnie rozwijających i utrzymujących usługi, silnie skoncentrowanych wokół produktów biznesowych, które w połączeniu ze zwinnymi metodykami wytwórczymi skutkują wręcz rewolucyjną zmianą kulturową oraz dużym tempem wdrażania zmian w usługach dostarczanych do klientów. By sprostać tempu zmian, testy są automatyzowane, podobnie procesy utrzymania i wsparcia usług, dzięki czemu usługi dla klientów stają się jeszcze bardziej niezawodne.

Klienci są zadowoleni, bo ich pomysły błyskawicznie trafiają na rynek i są tam od razu weryfikowane. Dev (Developement) błyszczy, bo wytwarza te produkty. W tym samym czasie Ops (IT Operations) może jedynie starać się nie opóźniać tempa zmian w usługach. Operacje stają się coraz wyraźniej obszarem commodity – to tutaj szuka się oszczędności. Service Desk wydaje się być pierwszy na liście do zredukowania, jako nie dodający wartości dla klienta i zbędny w coraz mocniej zautomatyzowanych operacjach. To wszystko jednak tylko część prawdy o dzisiejszej informatyce i jej klientach. […]

(artykuł ukazał się w miesięczniku „IT Professional”, kwiecień 2016)

Powrót
Informacje o cookies | Znaki towarowe
© CTPartners S.A. 2000-2016
WordPress Image Lightbox