DevOps - Certified Agile Service Manager (CASM)®



Opis szkolenia Dodatkowe informacje Egzamin Sprawdź terminy
PDU: 14 (T: 4, L: 4, S: 6)

Adresaci szkolenia

  • Menedżerowie usług IT (Service Managers), pragnący jeszcze lepiej zarządzać usługami IT w środowisku, w którym developerzy i dostawcy zewnętrzni stosują Agile, Scrum i DevOps.
  • Wszystkie osoby zainteresowane tematyką Agile i Scrum z perspektywy produktów, usług i procesów.
  • Pracownicy i menedżerowie odpowiedzialni za projektowanie, reorganizację i doskonalenie procesów ITSM.
  • Konsultanci pomagający swoim klientom prowadzić inicjatywy doskonalenia procesów.
  • Wewnętrzni i zewnętrzni dostawcy usług i rozwiązań IT.

Korzyści po szkoleniu

  • Zbudowanie świadomości działania w modelu Ciągłego dostarczania oprogramowania.
  • Zrozumienie roli Agile Service Managera, który jest operacyjnym odpowiednikiem certyfikowanego ScrumMastera (CSM) z zespołu Developerskiego, który zapewnia, że koncepcja, praktyki i zasady zwinnego zarządzania usługami są dobrze rozumiane i właściwie stosowane.
  • Zastosowanie integracji sposobu myślenia Agile i Scrum do roli Service Managera.
  • Stosowania DevOps do poprawy efektywności działania procesów ITSM, zmniejszania marnotrawstw i zapewniania zdolności do ciągłego dostarczania wartości, nawet przy zmieniających się wymaganiach.

Program szkolenia

Dlaczego Agile? Dzisiejsze wyzwania IT Co to znaczy „być zwinnym”?
  • Dlaczego zwinny?
  • Manifest Agile
  • Zasady zwinne
Zwinne praktyki: Scrum, Kanban, Lean, ITSM, DevOps, Continuous Integration, Continuous Delivery Co to jest Agile Service Management (Agile SM)?
  • Definicja i wartość
  • Dwa aspekty Agile SM: Zwinne projektowanie procesów (Agile Process Design), Zwinne doskonalenie procesów (Agile Process Improvement)
Podstawy projektowania procesów:
  • Elementy procesu
  • 10 etapów projektowania procesu
Zwinne podejście do projektowania procesów:
  • Charakterystyka procesu zwinnego
  • Ile tom jest „just enough”?
  • Minimum Viable Product (MVP)
Podstawy Scruma: Filary, wartości, komponenty i ważne pojęcia Scrum Role Scrumowe: Właściciel Produktu, ScrumMaster, Zespół Artefakty Scruma:
  • Rejestr procesu (Process backlog)
  • Historyjki użytkownika (User stories)
  • Przyrost procesu (Process increment)
  • Rejestr Sprintu (Sprint backlog) w kontekście Agile SM
  • Wykres spalania (Burndown chart) w kontekście Agile SM
Wydarzenia w Scrumie:
  • Ograniczenia czasowe (Timeboxes)
  • Planowanie wydania (Release planning meeting)
  • Planowanie sprintu (Sprint planning meeting)
  • Codzienny Scrum (Daily Scrum)
  • Przegląd Sprintu (Sprint Review)
  • Retrospektywa Sprintu (Sprint Retrospective)
  • Definicja ukończenia (Definition of Done)
Wydarzenia w Agile Service Management:
  • Planowanie procesu (Process planning meeting)
  • Planowanie Sprintu (Sprint planning meeting)
  • Sprinty strategiczne i aktywności procesowych
  • Definicja ukończenia (Definition of Done) dla sprintów procesów
  • Codzienny Scrum (Daily Scrum) w kontekście Agile SM
  • Retrospektywa Sprintu (Sprint Retrospective) w kontekście Agile SM
Zwinne doskonalenie procesów:
  • Audyty Agile Process Improvement
  • Rejestr procesu (Process Backlog) jako CSI Register
  • CSI Sprints oraz Plan-Do-Check-Act
Dopasowanie Agile Service Management i Agile Software Development Pierwsze kroki z Agile Service Management Przygotowanie do egzaminu Certified Agile Service Manager (CASM)

Metodyka

doi-logo  
DevOps Certified Agile Service Manager (CASM)® jest zarejestrowanym znakiem handlowym DevOps Institute, Inc.
Czas trwania szkolenia

2 dni

W cenie szkolenia

  • akredytowany materiał szkoleniowy DevOps Institute,
  • próbne pytania egzaminacyjne i klucz odpowiedzi.

Organizacja szkolenia

Otwarte, grupa zamknięta lub klasa zdalna

Warunki udziału

Znajomość języka angielskiego umożliwiająca korzystanie z podręcznika uczestnika oraz (ewentualnie) zdawanie egzaminu certyfikującego w języku angielskim.

Akredytacja

Akredytacja dla Asseco Data Systems S.A. przyznana przez DevOps Institute i Peoplecert Limited. Asseco Data Systems jest DevOps Institute Registered Education Partner (REP).

Wielkość grupy

od 8 do 14 osób

Język szkolenia

PL, EN

Język materiałów

EN

Materiały dodatkowe

PRZECZYTAJ ARTYKUŁ
POBIERZ WHITEPAPER
ZOBACZ WIDEO
POSŁUCHAJ
MATERIAŁY EDUKACYJNE

Egzamin

Nazwa egzaminu Certified Agile Service Manager (CASM)
Warunki przystąpienia Ukończenie szkolenia DevOps CASM®. Osoba przystępująca do egzaminu zobowiązana jest przedstawić dowód tożsamości (dokument ze zdjęciem)
Forma egzaminu online
Czas trwania 60 minut dla osób, dla których język angielski jest językiem ojczystym

75 minut dla osób pozostałych.

Metoda Test jednokrotnego wyboru;
Liczba pytań 40 pytań bazujących na jednym scenariuszu
Próg zdawalności 65% poprawnych odpowiedzi (26 punktów)
Język egzaminu

EN

Czas trwania egzaminu

60 min

Opinie i referencje dotyczace szkolenia

    Informacje o cookies | Znaki towarowe
    © CTPartners S.A. 2000-2016
    WordPress Image Lightbox