Zarządzanie usługami, podobnie jak cały świat, stale ewoluuje. Tak też się dzieje z ITILem, najczęściej stosowanym na świecie podejściem do zarządzania usługami IT.
ITIL® 3 został opublikowany w 2007 roku, w 2011 przeszedł drobny facelifting. Dzisiaj, gdy stoimy u progu czwartej rewolucji przemysłowe,j Axelos ogłosił nadejście ITIL® 4.
Wraz z premierą ITIL® 4 zmienia się schemat certyfikacji. Nowy schemat certyfikacji ITIL® 4 wygląda następująco:
Premiera nowego szkolenia ITIL® 4 Foundation odbyła się 28 lutego 2019 roku. |
Materiały szkoleniowe i egzaminy są dostępne na razie wyłącznie w języku angielskim. Potem dodane będą również tłumaczenia na inne języki – na początek na niemiecki, francuski, japoński i hiszpański.
Pozostałe szkolenia, egzaminy i towarzyszące im publikacje ze ścieżek ITIL® Managing Professional oraz ITIL® Strategic Leader mają pojawić się w II połowie 2019 roku.
ITIL® 3 będzie dostępny jeszcze co najmniej do połowy 2020 roku, by każdy zainteresowany, bez pośpiechu, mógł zrobić tranzycję do ITIL® 4. Informacja o wycofaniu poszczególnych produktów ITIL® 3 będzie ogłoszona z minimum półrocznym wyprzedzeniem.
Więcej informacji o zmianach, które niesie ze sobą ITIL®4 przeczytacie w artykule Michała Florysa pt. „Nowoczesne zarządzanie usługami IT (Modern IT- enabled Service Management)”
Obejrzyj film przygotowany przez AXELOS – „The Future is Built on ITIL®”