Organizacja musi dostarczać swoim klientom wartość, za którą będą oni chcieli zapłacić. Jak robić to w sposób efektywny? W jaki sposób dodawać maksimum wartości do tworzonych produktów i świadczonych usług, jednocześnie minimalizując koszty? Pomoże w tym Lean IT – rozszerzenie zasad Lean na środowisko informatyczne.
Rynek wywiera silną presję na wszystkie obszary działania biznesu, również na dostawców usług informatycznych i departamenty IT. Narzędzia, po które dotychczas najczęściej sięgał CIO, to outsourcing i cięcie kosztów. Mądrze stosowane – mogły przynieść wymierne efekty. Jednak koncentracja jedynie na oszczędnościach ma sporo wad, takich jak np. globalne kontrakty niedostosowane do bieżących potrzeb biznesu, oszczędności w wybranych obszarach (np. Help Desk oddany w outsourcing), przy równoległym wzroście kosztów w innym miejscu (np. druga linia wsparcia), czy spadek jakości świadczonych usług odczuwany przez końcowych odbiorców i uderzający w wizerunek firmy.
Krótko mówiąc – zadowolenie klienta z niższego rachunku za usługi IT nie jest wprost proporcjonalne do wzrostu jego zadowolenia z tych usług i wartości które mu one przynoszą […].
publikacja: IT Professional (styczeń 2014 r.)