Norma ISO/IEC 20000 definiuje zestaw minimalnych wymagań, które powinien spełniać każdy dostawca usług IT. Wytyczne normy powstały w oparciu o bibliotekę ITIL® i są z nimi zgodne. Spełnienie wymagań normy ISO/IEC 20000 można potwierdzić certyfikatem, uznawanym na całym świecie, który przyznają niezależne jednostki certyfikacyjny, po pomyślnym przejściu audytu.
Dla firm świadczących komercyjne usługi IT, certyfikat zgodności z normą ISO/IEC 20000 to możliwość pozytywnego wyróżnienia się na rynku, a niekiedy niezbędne potwierdzenie jakości w przetargach adresowanych do sektora publicznego i projektów unijnych.
Rozporządzenie Rady Ministrów z 16 maja 2012 roku w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, nakłada na wszystkie podmioty realizujące zadania publiczne minimalne wymagania dla systemów teleinformatycznych, jednocześnie uznaje te wymagania za spełnione jeśli projektowanie, wdrażanie, eksploatowanie, monitorowanie, przeglądanie, utrzymanie i doskonalenie zarządzania usługami odbywa się z uwzględnieniem normy PN-ISO/IEC 20000.