PDU: 14 (T: 4, L: 4, S: 6)
Adresaci szkolenia
- Menedżerowie usług IT (Service Managers), pragnący jeszcze lepiej zarządzać usługami IT w środowisku, w którym developerzy i dostawcy zewnętrzni stosują Agile, Scrum i DevOps.
- Wszystkie osoby zainteresowane tematyką Agile i Scrum z perspektywy produktów, usług i procesów.
- Pracownicy i menedżerowie odpowiedzialni za projektowanie, reorganizację i doskonalenie procesów ITSM.
- Konsultanci pomagający swoim klientom prowadzić inicjatywy doskonalenia procesów.
- Wewnętrzni i zewnętrzni dostawcy usług i rozwiązań IT.
Korzyści po szkoleniu
- Zbudowanie świadomości działania w modelu Ciągłego dostarczania oprogramowania.
- Zrozumienie roli Agile Service Managera, który jest operacyjnym odpowiednikiem certyfikowanego ScrumMastera (CSM) z zespołu Developerskiego, który zapewnia, że koncepcja, praktyki i zasady zwinnego zarządzania usługami są dobrze rozumiane i właściwie stosowane.
- Zastosowanie integracji sposobu myślenia Agile i Scrum do roli Service Managera.
- Stosowania DevOps do poprawy efektywności działania procesów ITSM, zmniejszania marnotrawstw i zapewniania zdolności do ciągłego dostarczania wartości, nawet przy zmieniających się wymaganiach.
Program szkolenia
Dzień 1:
Moduł 1:
- Dlaczego zwinne zarządzanie usługami (Agile Service Management)?
- Dzisiejsze wyzwania
- Co to jest zarządzanie usługami IT?
- Czym jest zwinność?
- Manifest zwinny (Agile Manifesto) i zasady zwinne
- Co trzeba zrobić, aby być zwinnym?
Moduł 2: Zwinne zarządzanie usługami
- Co to jest zwinne zarządzanie usługami?
- Cele, zadania i korzyści związane ze zwinnym zarządzaniem usługami
- Dwa aspekty zwinnego zarządzania usługami:
1 - Zwinna inżynieria procesowa (Agile Process Engineering)
2 - Zwinne doskonalenie procesów (Agile Process Improvement)
Moduł 3: Inne powiązane wskazówki
- DevOps
- ITIL 4
- Site Reliability Engineering (SRE)
- Lean
- Scrum
Moduł 4: Role w zwinnym zarządzaniu usługami
- Relacje z rolami Scrum
- Agile Practice Owner
- Zespół Agile Service Management
- Agile Service Manager
Dzień 2:
Moduł 5: Zwinna inżynieria procesowa
- Procesy zwinne
- Jak procesy zapewniają wartość?
- Inżynieria procesowa Waterfall vs. Agile
- Relacje ze zdarzeniami i artefaktami Scrum
- Minimum Viable Process (MVP)
- Architektury mikroprocesów
- Architektura zarządzania usługami
Moduł 6: Artefakty zwinnego zarządzania usługami
- Praktyki związane z Backlogiem
- Backlog Sprintu
- Increment
Moduł 7: Zdarzenia zwinnego zarządzania usługami
- Planowanie
- Sprint
- Planowanie sprintu
- Standupy procesowe
- Przegląd sprintu
- Retrospektywa Sprintu
Moduł 8: Zwinne doskonalenie procesów
- Dlaczego doskonalenie procesów jest ważne?
- Cele doskonalenia procesu
- Przeglądy doskonalenia procesów
- Trwałe ulepszenia
- Automatyzacja
Przygotowanie do egzaminu Certified Agile Service Manager (CASM)
Metodyka
DevOps Certified Agile Service Manager (CASM)® jest zarejestrowanym znakiem handlowym DevOps Institute, Inc.