Adresaci szkolenia
Wszyscy pracownicy organizacji IT od poziomu CIO, poprzez wszystkie szczeble zarządzania, po pracowników liniowych, ze wszystkich działów IT, zajmujących się rozwojem systemów i usług IT, testami, utrzymaniem, wsparciem, realizacją zamówień, budżetowaniem itp. Wszyscy pracownicy IT, którzy powinni bezwzględnie zrozumieć i stosować w praktyce filozofię Lean IT, lub będą bezpośrednio zaangażowani w doskonalenie procesów i usług w ramach transformacji Lean IT. Liderzy Lean IT w organizacji.
Korzyści po szkoleniu
- Uczestnicy szkolenia uzyskują kompletną informację nt. tworzenia i wykorzystania map strumieni wartości w IT
- Zdobędą umiejętność prowadzenia warsztatu VSM w swoich organizacjach
- Skutecznie identyfikować marnotrawstwa i doskonalić procesy
- Podczas szkolenia przećwiczą proces tworzenia mapy VSM
Program szkolenia
- Wprowadzenie do Lean IT: wyjaśnienie i uporządkowanie podstawowych pojęć Lean IT, pryncypia i wymiary Lean IT, nieefektywności w procesie – marnotrawstwa, przeciążenie, nieregularność
- Mapowanie strumieni wartości: definicja wartości i strumienia wartości, przygotowanie diagramu SIPOC metody konstrukcji mapy strumienia wartości (VSM), metody wykorzystywane w analizie mapy strumienia wartości
- Planowanie optymalizacji strumienia wartości: przygotowanie mapy stanu docelowego, określenie i wyegzekwowanie realizacji planu działań, koncepcja ustawicznego doskonalenia – Kaizen