PDU:14 (T:12, L:2, S:0)
Adresaci szkolenia
Uczestnicy dowolnych typów projektów, w szczególności członkowie zespołów projektowych, którzy nie mieli do tej pory do czynienia z uporządkowanym zarządzaniem projektami i chcieliby się z tym obszarem bliżej zapoznać. Szkolenie zalecane jest także dla tych, którzy mają już pewne doświadczenie w realizacji projektów i chcą uporządkować swoją wiedzę na poziomie podstawowym.
Korzyści po szkoleniu
- poznasz pojęcia wprowadzanych przez dyscyplinę Project Management
- nauczysz się podstawowych zasad realizacji projektów, czyli „co trzeba robić, aby projekt zakończył się sukcesem”
- dowiesz się jak pracować w projektach, czyli „czego powinniśmy oczekiwać od Kierownika Projektu i czego on może oczekiwać od nas”
Program szkolenia
- zapoznanie się z podstawowymi pojęciami: definicja projektu, cechy każdego projektu, definicja zarządzania projektem, działania wytwórcze a działania zarządcze w projekcie, procesowe podejście do zarządzania realizacją projektu.
- zapoznanie się z kontekstem prowadzenia projektu oraz organizacją projektu: cykl życia projektu i produktu, przyczyny powoływania projektów, kluczowi interesariusze projektu, sukces projektu, struktura organizacyjna projektu
- jak dobrze rozpocząć projekt? Zebranie informacji niezbędnych do poprawnego rozpoczęcia projektu
- jak zaplanować projekt? - określenie zakresu projektu: produkty projektu, mapa produktów, wymagania i ich rola w projekcie, cechy dobrych wymagań, struktura podziału prac. Zbudowanie harmonogramu projektu: diagram sieciowy, szacowanie czasu realizacji zadań, ścieżka krytyczna, harmonogram pierwotny i operacyjny. Określenie kosztów realizacji projektu: szacowanie kosztów, budżet projektu, plan bazowy kosztów Uwzględnienie wpływu ryzyk: definicja ryzyka w projekcie, cechy i atrybuty ryzyk, określanie i ocena ryzyk, reakcje na ryzyka. Zaplanowanie zespołu i komunikacji: role i zakresy odpowiedzialności, struktura zespołu projektowego, komunikacja w zespole projektowym
- realizacja projektu: plan realizacji projektu, koordynacja działań w projekcie, najważniejsze elementy wymagające monitorowania, kontrolowanie i śledzenie realizacji planu projektu, zarządzanie zmianą w projekcie, spotkanie projektowe jako działanie komunikacyjne
- zakończenie projektu: podstawowe obowiązki w czasie zakończenia, przegląd końcowy projektu